Get Adobe Flash player

Tentoonstelling

Je kunt als lid van de vogelvereniging deelnemen aan onderlinge-, kring-, districts-, en (inter)nationale tentoonstellingen, waaronder ook het NK van de NBvV.

Het inschrijfformulier voor de plaatselijke (= onderlinge) tentoonstelling wordt meegestuurd in het septembernummer van ons clubblad Putten Uit.

De inschrijfformulieren voor kring- en districtstentoonstellingen worden tijdens de ledenvergaderingen in september/oktober uitgereikt.

Het inschrijfformulier voor het NK tref je  in ‘Onze Vogels’ aan.

Het vraagprogramma van de NBvV is in te zien op de website van de NBvV onder ‘Vraag en informatie’ en ‘Vraagprogramma’ of klik op de link: vraagprogramma

Meer informatie over de ‘spelregels’ binnen onze eigen vereniging zijn te lezen in het tentoonstellingsreglement.

Voor vragen mbt de ott kun je contact opnemen met de ott-secretaris de heer Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien.

Onze vereniging is aangemeld bij de RVO onder UBN-nummer: 7696091 locatie Hooiweg 6d en de show wordt jaarlijks aangemeld bij de NVWA. De vereniging heeft eigen NBvV-surveillanten die vanaf het inbrengen van de vogels tot en met het uitgeven van de vogels, controleren op dierenwelzijn, wetgeving en reglementen van de NBvV. Zij houden een register bij van de inspectierondes die zij hebben gelopen en maken een auditrapport op.

Eventuele zieke en/of vogels die niet op de show mogen blijven, worden ondergebracht in een zogenaamde veterinaire ruimte, die alleen toegankelijk is voor daartoe bevoegde personen. In deze ruimte zijn een ziekenkooi en EHBO middelen voor dieren aanwezig. Aanwijzingen van surveillanten dienen door deelnemers en bezoekers strikt opgevolgd te worden.

Belangrijke data show 2024:

2 september: ontvangt u het inschrijfformulier

7 oktober: inleveren van de inschrijfformulieren. (zie datum op het inschrijfformulier)

4 november: uitgifte van de kooinummers en inbrengkaarten

11 november: inbrengen van de vogels tussen 18.30 en 21.00 uur

12 november: keuring van de vogels (toegankelijk voor daartoe bevoegde personen)

13 november: opening van de show voor leden en genodigden zaal open 19.00 uur.

14 november: open voor publiek van 14.00 tot 22.00 uur

15 november: open voor publiek van 14.00 tot 22.00 uur

16 november: open van 10.00 uur tot 16.00 uur. (trekking grote verloting om 15.00 uur)

16 november: vanaf 16.00 uur - 17.30 uur uitgifte van de vogels.

Gelet op de huidige regelgeving, is er besloten om geen verkoopklasse te houden. Ook is het niet toegestaan om vogels in de show klasse te koop aan te bieden!

De ott-commissie let met name op de gezondheid van de vogels en de reinheid van de kooien, de uniforme bodembedekking per hoofdgroepen (bij parkieten zaad, bij zanglijsters houtsnippers alle overige vogels wit schelpenzand) de drinkfonteintjes (kleur wit).

Alle vogels krijgen bij binnenkomst vers water. Kooien moeten schoon zijn en mat-wit geschilderd zijn aan de binnenkant. De buitenkant is zwart. Op de kooi zit enkel het uitgereikte kooinummer, geen andere zichtbare kenmerken. Lees het reglement goed door! Hierin vindt u alle benodigde informatie. Hier boven tref je de link aan naar het reglement.

Let op dat er geen namen, initialen of andere afkortingen achterop de kooi staan!

De vogels worden ingebracht met voldoende voer. De drinkfonteintjes zijn tijdens het inbrengen leeg. De o.t.t.-medewerkers zorgen dat zij na binnenkomst gevuld worden.

Keurmeesters:

2025

2026

A. Konijnenberg

A.L.H. v Rijkom

J.G. de Boer

H. de Vos

A.J. van Elst (grasparkieten)

M. Strijdveen

W. Smit