Get Adobe Flash player

Nieuws

Op deze pagina worden nieuwtjes met betrekking tot de vereniging en de leden getoond.

Rabobank schenkt vogelvereniging De Putter 5.000 euro voor verduurzaming

PUTTEN – Vogelvereniging De Putter krijgt 5.000 euro van Rabobank voor verduurzamen van het verenigingsgebouw. Directeur Rabobank Randmeren Arthur Woensdregt en Jan van Gessel namens de ledenraad van Rabobank Randmeren, overhandigden dinsdag 12 maart de cheque.

Vogelvereniging De Putter is sinds 1995 eigenaar van het clubgebouw aan de Hooiweg 6c. Nadat de duivenvereniging opgeheven is, heeft de vereniging ook het gedeelte aan de Hooiweg 6d in gebruik. Het gebouw aan de Hooiweg 6c is in de afgelopen jaren voorzien van dakisolatie. Wat nog ontbreekt, is dubbele beglazing en spouwmuurisolatie. Hooiweg 6d wordt met de gift van de Rabobank voorzien van dakisolatie en ook daar worden de ramen geïsoleerd. In de toekomst hoopt De Putter voldoende middelen te hebben om de spouwmuren te kunnen isoleren. De club telt 103 leden en heeft plannen om in 2027, wanneer zij 70 jaar bestaat een vogelshow te organiseren waaraan de leden van de vogelverenigingen op de Noordwest Veluwe deel kunnen nemen. Met de gift van de Rabobank hoeft de club minder te investeren en door de verduurzaming worden de kosten lager zodat er gespaard kan worden voor andere plannen om te verduurzamen. Met de Rabo ClubSupport actie helpt de Rabobank v.v. De Putter op weg. “Veel verenigingen hebben het lastig. Ik vind het wel heel belangrijk om clubs te helpen verduurzamen zodat ze blijven bestaan en mensen een nuttige vrijetijdsbesteding hebben.”, motiveert Woensdregt. Hij kreeg een rondleiding door het clubgebouw.

“Het ziet eruit als goed georganiseerd. Het is geld van onze leden en dus kijk ik hier ook als bankier naar.”

Duurzaam ondernemen en energietransitie zijn thema’s van de ledenraad van Rabobank Randmeren. Puttenaar Jan van Gessel heeft een deel van het budget van de ledenraad aan v.v. De Putter toegekend. “Ze zijn er echt mee bezig. Dat sprak mij aan en dit hebben we voor de ClubSupport actie geanalyseerd.”

Overhandiging waardecheque aan v.v. De Putter: vlnr. Gerrit vd Bor, Gert Ligtermoet, Jan van Gessel en Arthur Woensdregt.

Uitslag verloting 2023:

Hieronder treft u de uitslag van de verloting aan. De prijswinnaars krijgen hun prijs thuisbezorgd. Hou het winnende lot bij de hand!

Iedereen heel hartelijk dank voor het meedoen aan deze verloting. In het bijzonder onze hoofdsponsor Evers veevoeders.

De prijswinnaars van harte gefeliciteerd met de gewonnen prijs.

1117, 429, 296, 1534, 569, 1718, 1964, 1741, 1639, 1655, 208, 1781, 0004.

Kampioenen 2023:

voorste rij vlnr; Ben vd Bor, Reint vd Poppe, Aart vd Pol, Robin vd Bor en Evy de Ruiter

achterste rij vlnr; Jan vd Bor, Anthonie Tiggelaven, Jaap van Beek, Gerrit vd Bor, Eddy Rozendaal, Harrie vd Bor en Wilma Doppenberg.

Jubilarissen 2023:

vlnr. Wim Theloosen (district voorzitter), Ben vd Bor (25 jaar), Barend Reijersen (25 jaar), Harrie vd Bor (25 jaar) en Bert Simon (40 jaar)